Joakim har visat stor potential under den gångna säsongen där han fått arbeta sida vid sida med Axel Morén. Trots sin unga ålder har han tagit stort ansvar och visat en imponerande mognad i sin tränarroll. Med den erfarenhet han byggt upp under åren, sin handbollskunskap och sitt stora engagemang för utveckling kommer han tillsammans med Anton och övriga ledarstaben att bilda ett starkt ledarteam.
Joakim om förlängningen:
- Det betyder mycket för mig och jag ser fram emot nästa säsong. Jag vill fortsätta utvecklas både handbollsmässigt och som ledare och är tacksam för förtroendet att göra det i min moderklubb. Det ska bli kul att jobba med Anton som kommer in med ny energi och jag tror att jag kan lära mig mycket av honom.
Jag trivs bra på Rocklunda, i föreningen och med både spelare och ledarstab kring herrlaget. Axel, Dennis och alla andra kring herrsidan från A-lag till A-pojk har gjort ett starkt jobb de senaste åren, och det känns inspirerande att fortsätta bygga vidare på det.
Det finns mycket talang och driv i truppen som vi ska ta vara på kommande säsong. Dessutom kommer det upp en hel del intressanta unga spelare underifrån som jag ser fram emot att vara med och utveckla framöver.
Mattias Zachrisson, klubb- och sportchef, VästeråsIrsta HF:
- Sista pusselbiten i ledarstaben är på plats. Det var viktigt för oss att behålla Jocke då han varit med innan och vet hur verksamheten funkar. Han kommer få ett större utrymme och kommer bli ett bra stöd till Anton kommande säsong.